Evästeiden avulla pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme paremman käyttökokemuksen. Kun hyväksyt evästeet, pystymme kehittämään sivumme käyttäjäkokemusta, sekä räätälöimään sinulle tarkoitettuja palveluita.
Heureka valitsi käyttöönsä Kellokortin erityisesti sen helppokäyttöisyyden takia. Myös toimivuus palkanlaskennan kannalta ratkaisi.
Tiedekeskus Heureka tarjoaa Vantaan Tikkurilassa vuorovaikutteisia näyttelyitä, planetaarioelokuvia ja tiedeohjelmia ympäri vuoden. Keskuksen toiminnasta vastaa Tiedekeskussäätiö ja Heureka työllistää noin 70 päätoimista työntekijää sekä osa-aikaisia työntekijöitä.
Kellokortin hankinta tuli ajankohtaiseksi, kun käytössä ollut systeemi alkoi käydä liian jäykäksi ja hankalaksi. Heurekan hallintopäällikkö Tiina Jokio kuvailee uuden palvelun valintaa seuraavasti:
”Meillä on jo pidemmän aikaa uusittu järjestelmiä, kokeiltu rohkeasti uutta ja pyritty kaikessa paperista eroon. Jos jokin ei selkeästi toimi tai vaikkapa palvelun tuesta ei saa enää vastauksia, on yleensä hyvä aika kiinnittää huomiota muihin tarjolla oleviin ratkaisuihin. Kellokorttia valitessa käytimme kriteereinä helppokäyttöisyyttä ja toimivuutta palkkahallinnon kannalta, sekä tietenkin myös hinnalla oli vaikutusta. Kellokortti-palvelu oli ymmärrettävä jo esittelyvaiheessa ja vakuutti meidät toimivuudellaan.”
Kellokortin käyttöönotto sujui hyvin ja ohjelmassa saatiin huomioitua Heurekan tarpeet työaikaryhmien ja palkanlaskennan suhteen.
”Kellokorttiin saa joustavasti luotua erilaisia työaikaryhmiä ja määriteltyä eri ryhmille työaikaan liittyviä sääntöjä. Myös palkanlaskennan suhteen TES-tulkinta onnistuttiin rakentamaan tarpeidemme mukaan ja meillä kuukausipalkkalaiset voivat valita itse, ottavatko ylityöt rahana vai vapaana. Saamme myös hyväksynnät tehdyille tunneille ja ylitöille sähköisesti. Säästämme aikaa, kun palkkatapahtumia ei tarvitse enää manuaalisesti laskea tai jatkuvasti korjailla.”
Kellokortti on tällä hetkellä käytössä tuntityöläisten tuntien ja ylitöiden raportointiin sekä kuukausipalkkalaisten ylitöiden seurantaan. Henkilöstö on ollut tyytyväinen käytössä oleviin ominaisuuksiin ja niiden käytettävyyteen.
”Aivan ensimmäisenä Kellokortista nousee mieleen käyttäjäystävällisyys. Se on selkeä käyttää eikä
aiheuta turhautunutta oloa, että taasko tuo ohjelma pitäisi avata. Asiantuntijaorganisaatioissa ihmiset hallitsevat hyvin oman työnsä. Kun kyse on ylimääräisistä ohjelmista, tulee niiden olla helppokäyttöisiä, jotta niiden opetteluun ei kulu turhaa aikaa ja henkilöstö voi ottaa ohjelmat omakseen. Aiemmin esimiehet valittivat vastaavan järjestelmän hankaluutta – nyt valitusta ei ole enää kuulunut. Jos apua on joskus tarvittu, asiakaspalvelun vastausnopeus on ollut hyvä.”
Tiina Jokio näkee myös laajentamismahdollisuuksia yhteistyölle:
”Kellokortin suhteen joustavuus on ollut hyvä puoli. Sen voi ottaa käyttöön, vaikka et tarvitsisikaan koko pakettia ja myös me saatamme jatkossa laajentaa Kellokortin käyttöä.”
Heureka on suomalainen tiedekeskus Vantaan Tikkurilassa. Vuonna 1989 toimintansa aloittaneessa tiedekeskuksessa tutustutaan tieteeseen ja teknologiaan hauskalla tavalla itse tehden ja kokeillen vuorovaikutteisissa näyttelyissä, planetaariossa ja tapahtumissa. Heureka on yksi Suomen suosituimmista vapaa-ajankeskuksista, jossa käy keskimäärin lähes 300 000 vierailijaa vuosittain. Lisätietoja: https://www.heureka.fi